Oral Presentation

Presentation List

Please download the full list of oral presentations and check your presentation code and date/time.
(구연발표 리스트를 다운로드 받으시어 코드번호와 발표 일시를 확인하세요)

Presentation Preparation Instructions (구연발표 가이드라인)

  • Korean
  • English

1. 발표준비

각 발표장 무대에는 연자포디움이 있고, 포디움 위에 모니터, 마우스, 스마트 포인터가 있습니다.

1) 발표파일 제출
  • -발표자는 반드시 해당세션이 시작되기 2시간 전에 프리뷰룸 (Preview Room) 으로 오셔서 발표자료를 제출하셔야 합니다. 발표자료는 네트워크를 통해 세션이 열리는 방으로 전송됩니다.
  • -발표자료가 잘 열리는지 여부를 확인하고 프리뷰 룸 운영요원에게 세션정보와 파일 제출을 말씀하시길 바랍니다.
2) 프리뷰 룸 (Preview Room)
  1. (1)장소: 컨벤션센터 1층 전시홀 로비
    ※ 프리뷰룸은 발표자료 확인 후 제출 만 가능합니다. 인터넷이나 개인용도로는 이용할 수 없습니다.
  2. (2)운영시간: 11월 2일 (목) ~ 4일 (토), 08:00 ~ 17:00
  3. (3)발표 자료에 동영상이 포함 되어 있는 경우, 반드시 잘 열리는지 확인 바랍니다.
  4. (4)세션룸에서 개인노트북으로 바로 연결하는 것은 권장하지 않습니다.
    : 개인노트북을 세션룸에서 바로 사용하고자 하실 때는 세션 전에 미리 프리뷰룸에 알려주시고 세션 전에 미리 셋팅 준비를 하여야 합니다.
    : 맥 (Mac) 노트북을 세션룸에서 바로 연결하여 사용해야 할 경우에는 젠더를 발표자가 미리 준비하여야 합니다. (프리뷰룸이나 세션장에서는 연결가능한 젠더의 사양이 노트북 마다 각각 다를 수 있기 때문에 젠더를 제공하지 않습니다)

2. 발표 가이드라인

  1. 1)발표자는 세션 시작 10분전에 맨 앞 줄 Speakers 표시가 있는 자리에 착석해야 합니다.
  2. 2)발표시간 종료 1분 전에 종소리가 울리면 시간을 지켜 발표를 마쳐야 합니다.
  3. 3)각 세션마다 발표시간이 다를 수 있으므로 본인의 발표시간을 미리 확인 바랍니다.

궁금한 점이 있으시면 사무국으로 연락 부탁 드립니다.

1. Equipment

A monitor, mouse and smart pointer will be provided on the podium for speakers (No keyboard on the podium)
※ The basic setting cannot be changed or removed.

2. Presentation Preparation Instructions

1) Submitting the presentation file

If you use PPT files for your presentation, please submit your presentation file at the preview room at least 2 hours prior to your scheduled session to ensure the files function correctly in the given environment. (Presentation slides should be prepared as an MS PowerPoint file (2003, 2007 or 2010, 2013 versions).

2) Preview Room
  1. (1)Locations:
    - 1F Convention Center, 1F Exhibition Hall (Next to the Secretariat)
    ※ You can use a preview room to check your final presentation file and submit it ONLY, it is not allowed to use for personal purpose.
  2. (2)Operation Hours: November 2 (Thu) ~ 4 (Sat), 08:00 ~ 17:00
  3. (3)If your file contains video or sound, please inform our staff and check the system in advance.
  4. (4)We encourage you not to use your lap-top, but if you wish to present with your own laptop, please notify our staff in the Pre-view room or in the session room prior to your presentation.
  5. (5)If you use your own Macintosh with our beam projector, we ask to bring your Mac Gender Changer. (We don’t provide any devices for Macintosh)

3. Presentation Guidelines

  1. (1)Speakers should take the seat 10 minutes before starting.
  2. (2)Finish the presentation in 1 minute once you get a signal.
  3. (3)Answer in plain words because the time for question and answer is limited.
    ※ Be aware of standards of each department because the standards might have different time limit.
Sponsors